Το 2017 είναι μια χρονιά που έφερε πολλές νέες ταινίες, πολλά remakes και sequels, και πάνω απ’ όλα πολλές αλλαγές και πολλές διαφωνίες μεταξύ των φίλων του κινηματογράφου. Ανεξάρτητα όμως από το αν ενθουσιαστήκατε ή αν κοιμηθήκατε με το Blade Runner 2049, αν λατρέψατε ή αν απογοητευτήκατε από το Justice League, αν θεωρήσατε εμπνευσμένο ή όχι το The Square, είμαι σίγουρη πως ανυπομονείτε για τις κινηματογραφικές κυκλοφορίες της νέας χρονιάς, ειδικά μετά από μια τόσο παράξενη -και απογοητευτική κατά πολλούς- φετινή χρονιά.
Ρίχνοντας μια ματιά στις ταινίες της χρονιάς που έρχεται, συνειδητοποιήσαμε ότι είναι πάρα πολλές οι ταινίες για τις οποίες θα θέλαμε να πούμε δυο λόγια, και για το σκοπό αυτό χωρίζουμε το αφιέρωμα αυτό σε δύο μέρη. Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για ταινίες που δεν είναι sequels ή remakes και δεν ανήκουν σε κάποιο δημοφιλές franchise ή universe (για τις ταινίες αυτές έρχεται το Μέρος 2ο τις επόμενες μέρες!), που μας τράβηξαν το ενδιαφέρον λόγω της θεματολογίας, του cast ή των παραγόντων που συμμετέχουν στη δημιουργία τους. Στο σημείο αυτό να πούμε επίσης ότι στη λίστα συμπεριλαμβάνονται ταινίες που θα κυκλοφορήσουν στις ελληνικές αίθουσες σίγουρα (ή σχεδόν σίγουρα) μέσα στο 2018. Με αυτό το σκεπτικό, συμπεριλαμβάνονται τόσο ταινίες που θα κάνουν πρεμιέρα παγκόσμια αλλά και στη χώρα μας το 2018, όσο και ταινίες που έχουν ήδη αρχίσει να προβάλλονται σε άλλες χώρες αλλά θα κυκλοφορήσουν στη χώρα μας τον επόμενο καιρό.
The Shape of Water
Μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της φετινής σεζόν, η οποία έχει ήδη λάβει διθυραμβικές κριτικές στα φεστιβάλ όπου έχει προβληθεί και είναι υποψήφια για πολλά βραβεία. Γραμμένο και σκηνοθετημένο από το Guillermo del Toro (Pan’s Labyrinth, Pacific Rim, Crimson Peak), πρόκειται για ένα αλλόκοτο κινηματογραφικό παραμύθι, στην καρδιά του Ψυχρού Πολέμου στην Αμερική, εκεί όπου σε ένα κρυφό κρατικό εργαστήριο υψίστης ασφαλείας, η Elisa (Sally Hawkins) και η Zelda (Octavia Spencer) που ζουν και εργάζονται σε απομόνωση, θα έρθουν “αντιμέτωπες” με ένα μεγάλο μυστικό. Πολύ όμορφα οπτικά εφέ, γοητευτική μουσική και μαγική ερμηνεία από τη Sally Hawkins, σε μια αλληγορία από ένα δημιουργό που ξέρει όπως σχεδόν κανένας άλλος να συνδυάζει το στοιχείο του φανταστικού με τον κοινωνικό ρεαλισμό.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): Αρχές 2018 (δεν έχει ανακοινωθεί ακριβής ημερομηνία)
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Μια νεαρή κοπέλα δολοφονείται με πολύ άγριο τρόπο. Μια μητέρα αμφισβητεί και προκαλεί τις τοπικές αρχές, όταν δεν καταφέρνουν να βρουν τον ένοχο για τη δολοφονία της κόρης της. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Martin McDonagh (In Bruges, Seven Psychopaths) δεν διεκπεραιώνει με τυπικό τρόπο το καθήκον του. Αντίθετα, δίνει μια πρωτότυπη, ξεχωριστή ματιά, σε αυτή τη φαινομενικά κλισέ ιστορία, σε έναν κόσμο όπου το “καλό” και το “κακό” συνυπάρχουν και ανταγωνίζονται, ακροβατώντας ανάμεσα στη μαύρη κωμωδία και το αποπνικτικό δράμα, ενώ ταυτόχρονα οι πρωταγωνιστές του, Frances McDormand, Woody Harrelson και Sam Rockwell δίνουν πολύ δυνατές ερμηνείες.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 18 Ιανουαρίου
Darkest Hour
Στις αρχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η τύχη της δυτικής Ευρώπης κρέμεται από μια κλωστή, από την απόφαση του νεο-διορισμένου (μετά την παραίτηση Chamberlain) πρωθυπουργού Winston Churchill για διαπραγμάτευση με το Hitler ή για πόλεμο με πολύ μικρή πιθανότητα νίκης. Μια ταινία που θα μνημονεύεται κυρίως για την ερμηνεία του (αγνώριστου από τα προσθετικά αλλά γνώριμου από την ικανότητα του να υποδύεται διαφορετικούς χαρακτήρες με διαφορετικές φωνές) Gary Oldman ως Winston Churchill, ο οποίος βρίσκει στο ρόλο αυτό ένα αναπάντεχο ταίριασμα και δίνει μια από τις σημαντικότερες ερμηνείες τις καριέρας του. Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης οι Kristin Scott Thomas, Ben Mendelsohn και Lily James.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 18 Ιανουαρίου
The Disaster Artist
Η αληθινή ιστορία της δημιουργίας της ταινίας “The Room” του Tommy Wiseau (την οποία οι περισσότεροι στην Ελλάδα μάθαμε από το ομώνυμο επεισόδιο της ιντερνετικής σειράς “Θάψε το σενάριο”) που έχει γίνει γνωστή ως μία από τις πιο κακές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Οι αδερφοί James και Dave Franco υποδύονται τους συνεργάτες Tommy Wiseau και Greg Sestero, βασικούς συντελεστές της ταινίας “The Room”, και αναβιώνουν -μέσα σε μια απολαυστική κωμωδία- το “όραμα” και την παραγωγή αυτής της ανεπανάληπτης κινηματογραφικής εμπειρίας, ρίχνοντας φως στο “πως” και “γιατί” δημιουργήθηκε. Η θέαση του “The Room” πριν το “The Disaster Artist” δεν συνιστάται, αλλά θα σας βοηθήσει μάλλον να απολαύσετε περισσότερο το δεύτερο.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 25 Ιανουαρίου
Phantom Thread
Έχει γίνει γνωστή και ως “η τελευταία ταινία του Daniel Day-Lewis”, ενός από τους κορυφαίους σύγχρονους ηθοποιούς και από τους προσωπικούς μου αγαπημένους, ο οποίος έχει δηλώσει ότι θα αποσυρθεί από την ηθοποιία μετά την ταινία αυτή (διαλείμματα από την ηθοποιία έχει κάνει και στο παρελθόν βέβαια, οπότε μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι). Στο Λονδίνο της δεκαετίας του ’50, ο Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) είναι ένας επίδοξος σχεδιαστής μόδας, του οποίου η ζωή και η καλλιτεχνική πορεία διαταράσσονται από την Alma (Vicky Krieps), μια νεαρή, γοητευτική γυναίκα, η οποία γίνεται μούσα και ερωμένη του, σε μια θυελλώδη σχέση. Μια ταινία σκηνοθετημένη από τον Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood, The Master), η οποία ξεχωρίζει με τη ρομαντική της ένταση, με τη σχέση μεταξύ τέχνης και δημιουργού, και με άλλη μία εξαιρετικά αφοσιωμένη ερμηνεία από τον πρωταγωνιστή της.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 1 Φεβρουαρίου
Call Me by Your Name
Βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του André Aciman, η ταινία αυτή αποτελεί το τρίτο μέρος της θεματικής τριλογίας “Desire” του Ιταλού σκηνοθέτη Luca Guadagnino. Η ταινία διαδραματίζεται στη βόρεια Ιταλία το 1983 και καταγράφει τη ρομαντική σχέση του Elio Perlman (Timothée Chalamet), ενός δεκαεπτάχρονου Ιταλού, με τον Oliver (Armie Hammer), τον Αμερικάνο βοηθό του πατέρα του. Μια οπτικά εκθαμβωτική ταινία-ύμνος στον έρωτα, που επικεντρώνεται λιγότερο στους χαρακτήρες και περισσότερο στη μεταξύ τους δυναμική και στις μεταξύ τους σχέσεις, με πανέμορφες λήψεις και δυνατές, εγκάρδιες και αληθινές ερμηνείες, σε μια ειλικρινή όσο και μεγαλειώδη απόδοση της πρώτης αγάπης και της μεγάλης απώλειας.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 8 Φεβρουαρίου
Annihilation
Αφού ο σύζυγός της (Oscar Isaac) βιώνει μια εξαιρετικά τραυματική εμπειρία σε μια επικίνδυνη περιβαλλοντική ζώνη που αποκαλείται Area X και λέγεται πως αψηφά τους νόμους της φύσης, μια βιολόγος (Natalie Portman) επιδιώκει να συμμετάσχει σε μια ερευνητική αποστολή στην ίδια περιοχή, για να βρει απαντήσεις. Όμως όλα όσα θα συναντήσει η αποστολή στο μυστηριώδες ταξίδι της είναι πέρα από κάθε φαντασία. Η ταινία είναι σκηνοθετημένη από τον Alex Garland (Ex Machina) και αποτελεί τη μεταφορά στον κινηματογράφο του ομότιτλου μυθιστορήματος του Jeff VanderMeer (έχει κυκλοφορήσει και στα ελληνικά με τίτλο “Αφανισμός”) που είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας βιβλίων επιστημονικής φαντασίας. Παρότι υπάρχουν ήδη αντιδράσεις για το γεγονός ότι η ταινία δεν παραμένει πιστή στα βιβλία, θέλω να πιστεύω πως η ταινία θα επιβεβαιώσει την καλή της φήμη και θα ακολουθήσει τα χνάρια των αρισιτουργημάτων του είδους (Stalker, Solaris, Blade Runner) προσθέτοντας και κάτι ξεχωριστό, αλλά έχω μια υποψία για το αντίθετο.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 22 Φεβρουαρίου
Lady Bird
Η ιστορία ενηλικίωσης της Christine (Saoirse Ronan), μιας νεαρής κοπέλας με καλλιτεχνικές ανησυχίες που έχει τεράστια όρεξη για ζωή και περιπέτεια, αλλά δεν βρίσκει αυτό που θέλει στο συντηρητικό καθολικό λύκειο που φοιτά στο Sacramento. Είχα ενθουσιαστεί γι’ αυτή την ταινία όταν έμαθα ότι έχει γράψει το σενάριο και σκηνοθετεί η Greta Gerwig, την οποία είχα ξεχωρίσει στο Frances Ha (2012), ενώ ενθουσιάστηκα ακόμα περισσότερο όταν η ταινία (η οποία έχει ήδη κυκλοφορήσει στις Η.Π.Α.) έγινε γνωστή λόγω του 100% στη βαθμολογία των κριτικών στο Rotten Tomatoes, σκορ το οποίο είχε μέχρι πριν λίγες μέρες (χωρίς να σημαίνει κάτι απαραίτητα αυτό το σκορ). Παρότι οι εντυπώσεις που έχω διαβάσει για την ταινία δεν είναι τόσο εξαιρετικές όσο οι κριτικές που κυκλοφορούν, ίσως λόγω υψηλών προσδοκιών ή υπερβολικού hype που δημιουργήθηκε από το marketing, δεν πτοούμαι και ανυπομονώ να τη δω.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 1 Μαρτίου
You Were Never Really Here
Σκηνοθετημένο από τη Lynne Ramsay (We Need to Talk About Kevin) και βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Jonathan Ames, το θρίλερ αυτό έρχεται για να συγκλονίσει. Σκοτεινή, μυστηριώδης, βίαιη, είναι μια ταινία εκδίκησης, αναζήτησης της αυτογνωσίας και απόγνωσης. Ο Joe (Joaquin Phoenix) είναι βετεράνος πολέμου με πολλά ψυχικά τραύματα, ο οποίος πλέον αναλαμβάνει επί πληρωμή να σώσει με εχεμύθεια ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο. Όταν ένας ισχυρός άνδρας της πολιτικής του ζητά να βρει την κόρη του, ο Joe θα βρεθεί αντιμέτωπος με επικίνδυνες καταστάσεις αλλά και με τους προσωπικούς του δαίμονες. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ των Καννών το 2017 εκεί όπου έλαβε το βραβείο καλύτερου σεναρίου, και ο Joaquin Phoenix το βραβείο καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του σε αυτή.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 22 Μαρτίου
Ready Player One
Η πολλά υποσχόμενη νέα ταινία του Steven Spielberg διαδραματίζεται στο άμεσο μέλλον, σε μια δυστοπία όπου οι άνθρωποι περνούν τον περισσότερο χρόνο τους σε ένα διασυνδεδεμένο εικονικό χώρο που ονομάζεται OASIS. Όταν ο δημιουργός του OASIS πεθαίνει και παραχωρεί την ιδιοκτησία του OASIS στο άτομο που θα βρει ένα Easter Egg που έχει κρύψει κάπου μέσα στο εικονικό παιχνίδι, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και θα δοθεί μεγάλη μάχη ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και τους φίλους του και μια μεγάλη εταιρεία για τον έλεγχο του κυβερνοχώρου. Η ταινία μοιάζει πολύ φιλόδοξη (και θυμίζει πολύ Tron), αλλά τα φιλόδοξα σχέδια συχνά αποτυγχάνουν. Ας είμαστε όμως αισιόδοξοι και ας ελπίσουμε ότι η ταινία θα σεβαστεί τον εαυτό της, θα ξεφύγει από τα κλισέ του είδους και δε θα μας απογοητεύσει.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): 29 Μαρτίου
Isle of Dogs
Πρόκειται για τη νέα ταινία του πολυαγαπημένου Wes Anderson, ο οποίος στο παρελθόν μας έχει ταξιδέψει πολλές φορές με το ξεχωριστό χαρακτηριστικό καλλιτεχνικό και αφηγηματικό του στυλ (The Royal Tenenbaums, The Darjeeling Limited, Fantastic Mr. Fox, Moonrise Kingdom, The Grand Budapest Hotel). Αυτή τη φορά καταπιάνεται με την τεχνική του stop-motion animation (αντικείμενα που μετακινούνται σιγά σιγά σε διαδοχικά καρέ και έτσι δίνεται η εντύπωση ότι κινούνται από μόνα τους). Η ταινία λαμβάνει χώρα στην Ιαπωνία του μέλλοντος, εκεί όπου όλοι οι σκύλοι έχουν εξοριστεί σε έναν νησί από σκουπίδια, όταν καταφτάνει ένα νεαρό αγόρι που προσπαθεί να ξαναβρεί το χαμένο τετράποδο φιλαράκι του. Το φιλμ θα ανοίξει την Berlinale 2018 και είναι μια ιστορική στιγμή για το φεστιβάλ καθώς είναι η πρώτη φορα που η ταινία έναρξης είναι ταινία animation.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): Άνοιξη 2018
Red Sparrow
Η μπαλαρίνα Dominika Egorova (Jennifer Lawrence) στρατολογείται στο “Sparrow School”, μια ρωσική μυστική υπηρεσία στην οποία αναγκάζεται να χρησιμοποιεί το κορμί της σαν όπλο για να πάρει τις πληροφορίες που πρέπει. Όμως, η πρώτη της αποστολή, με στόχο έναν πράκτορα της CIA (Joel Edgerton), βάζει την ασφάλεια και των δύο εμπλεκόμενων χωρών σε κίνδυνο. Μιλάμε για ένα κατασκοπικό θρίλερ για ένα χιλιοπαιγμένο θέμα (αναφέρομαι στις μυστικές αποστολές κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου), το οποίο όμως κρύβει ένα μυστήριο που το κάνει γοητευτικό, οπότε μένει να δούμε με πόση μαεστρία θα αποδοθεί η ιστορία. Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Francis Lawrence (όχι, πρόκειται για απλή συνωνυμία απ’ όσο ξέρω) και πρωταγωνιστούν επίσης οι Matthias Schoenaerts, Charlotte Rampling, Mary-Louise Parker και Jeremy Irons.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): Άνοιξη 2018
Mary Queen of Scots
Όταν διαδόθηκαν τα νέα για τα γυρίσματα αυτής της ταινίας, δεν πέρασαν απαρατήρητα, εξαιτίας του προσωπικού μου ενδιαφέροντος για την ιστορία του Ηνωμένου Βασιλείου και για τη Σκωτία και λόγω της αγάπης που τρέφω για άλλες παραγωγές της ίδιας κατηγορίας και θεματολογίας, όπως η ταινία Elizabeth (1998) με την Cate Blanchett. Η ταινία “Mary Queen of Scots” είναι ένα ιστορικό δράμα που διαδραματίζεται το 16ο αιώνα και παρουσιάζει τη ζωή της Mary Stuart (Saoirse Ronan) η οποία στα 16 της έγινε βασίλισσα της Γαλλίας, έμεινε χήρα μετά από δύο χρονία και επέστρεψε στη Σκωτία ώστε να διεκδικήσει πίσω το θρόνο της, καθώς πλέον και η Σκωτία είχε περιέλθει υπό την βασιλεία της βασίλισσας Ελισάβετ (Margot Robbie), η οποία ήταν ξαδερφη της. Η αντιπαράθεση μεταξύ των δύο γυναικών και η προσπάθεια της πρώτης να εκθρονίσει τη δεύτερη είχε ως αποτέλεσμα η Mary Stuart να μείνει φυλακισμένη για πολλά χρόνια και τελικά να καταδικαστεί σε θάνατο. Ελπίζω η ταινία αυτή να μη διαστρεβλώσει τα ιστορικά γεγονότα και να ανταμείψει τους λάτρεις της ιστορίας.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): Τέλη 2018
Bohemian Rhapsody
Τα νέα για τα γυρίσματα και αυτής της ταινίας έχουν κυκλοφορήσει πολύ, εξαιτίας τόσο της αγάπης που τρέφει ο κόσμος γι’ αυτό το ιστορικό συγκρότημα, όσο και λόγω της επεισοδιακής εξέλιξης της παραγωγής της ταινίας. Η προσπάθεια να γυριστούν σε ταινία αρκετά από τα ένδοξα χρόνια αυτού του κορυφαίου συγκροτήματος, και πιο συγκεκριμένα η περίοδος από το σχηματισμό του συγκροτήματος μέχρι τη θρυλική τους εμφάνιση στο Live Aid, έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα. Η παραγωγή έχει σταματήσει και έχει ξαναξεκινήσει πολλές φορές, δεν υπάρχει σκηνοθέτης που να έχει στεριώσει, ενώ υπάρχουν πολλαπλές διαφωνίες μεταξύ των μελών του συγκροτήματος που είναι εν ζωή (που είναι και παραγωγοί της ταινίας), των ηθοποιών και του σκηνοθέτη (ο οποίος ήταν ο Bryan Singer, που πρόσφατα αποχώρησε και έχει αναλάβει ο Dexter Fletcher να την ολοκληρώσει). Αρχικά, ο ηθοποιός που είχε επιλεγεί για να ενσαρκώσει τον Freddie Mercury ήταν ο Sacha Baron Cohen, ο οποίος όμως αποχώρησε ύστερα από διαφωνίες και αντικαταστάθηκε από τον Rami Malek (ο οποίος, όπως μπορείτε να δείτε και στην παραπάνω φωτογραφία, έχει μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου). Ευελπιστούμε όλα να πάνε καλά, η ταινία να ολοκληρωθεί με επιτυχία και να κυκλοφορήσει άρτια στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): Τέλη 2018 (ή αρχές 2019)
The Irishman
Όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία αυτών των “τεράτων” του κινηματογράφου, τα νέα κυκλοφόρησαν παντού. Ο Martin Scorcese αναλαμβάνει να σκηνοθετήσει τους Al Pacino, Robert De Niro, Joe Pesci και πολλούς άλλους στο καινούριο του project με τίτλο “The Irishman”, το οποίο είναι βασισμένο στο βιβλίο του Charles Brandt “I Heard You Paint Houses: Frank ‘The Irishman’ Sheeran and the Inside Story of the Mafia, the Teamsters, and the Final Ride by Jimmy Hoffa”. Ο Frank Sheeran (Robert De Niro), εκτελεστής της μαφίας ανακαλεί στη μνήμη του την ανάμειξή του στη δολοφονία του Jimmy Hoffa (Al Pacino), που ήταν αρχηγός ενός εργατικού σωματείου. Αυτή τη στιγμή την παραγωγή και τα δικαιώματα διανομής της ταινίας τα έχει το Netflix και δεν γνωρίζουμε ακόμα αν η ταινία θα προβληθεί μόνο διαδικτυακά ή αν θα κυκλοφορήσει και στις κινηματογραφικές αίθουσες (ελπίζουμε το δεύτερο). Πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας είναι στα τέλη του 2018 ή μέσα στο 2019 αλλά πιο ακριβείς πληροφορίες δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές.
Πρεμιέρα (Ελλάδα): ?
Μέρος 2 | Μέρος 3
[vc_row][vc_column][thb_gap height=”45″][thb_postcarousel title_position=”bottom-title” columns=”3″ navigation=”true” source=”size:20|post_type:post”][thb_gap height=”45″][/vc_column][/vc_row]