Εδώ και αρκετό καιρό ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τη γνώμη μου για διάφορα θέματα, τα οποία όμως δεν πίστευα ότι άξιζαν το δικό τους άρθρο. Με λίγα λόγια δεν ήθελα να σας σπαμάρω καθημερινά με low effort κειμενάκια ( κακώς γιατί τέτοιου είδους υλικό ευνοεί το facebook ). Έτσι αποφάσισα, μια φορά τη βδομάδα, να συγκεντρώνω όλα τα θέματα που μου τράβηξαν την προσοχή στο δικό τους άρθρο. Τη στήλη αυτή θα την ονομάσω Random News, επειδή όπως έχετε καταλάβει και από το όνομα της ιστοσελίδας μας, δεν είμαι πολύ καλός στο να βγάζω ονόματα.
Ο Lando είναι πανσεξουαλικός
Σε συνεντευξή του με την Huffington Post, την πιο σοβαροφανή εκδοχή του Buzzfeed, ο σεναριογράφος της επερχόμενης ταινίας Solo και γιός του δημιουργού του Lando, Jonathan Kasdan, δήλωσε ότι ο Lando είναι πανσεξουαλικός. Για όσους δεν γνωρίζουν, αυτό σημαίνει ότι η έλξη του σε άλλα άτομα δεν καθορίζεται από το βιολογικό ή το κοινωνικό τους φύλο. Ο Kasdan δήλωσε ότι υπάρχει μια ρευστότητα στη σεξουαλικότητα των ερμηνειών του Donald Glover και το Billy Dee Williams. Δεν έχω δει ακόμα την ερμηνεία του Donald, αλλά στην αντίστοιχη του Billy Dee δεν μπορώ να πω ότι ένιωσα τη ρευστότητα.
Ο Jonathan Kasdan φαίνεται να υιοθετεί τις συγγραφικές τακτικές της J. K. Rowling. Δηλαδή λέει εκ των υστέρων ότι ένας χαρακτήρας ανήκει στην LGBTQ κοινότητα, χωρίς αυτό να υποστηρίζεται από την μέχρι τώρα παρουσία του και έπειτα δεν κάνει καμία προσπάθεια να συμπεριλάβει αυτό το χαρακτηριστικό στα νέα έργα του. Η J. K. Rowling έγινε αποδέκτρια κριτικής νωρίτερα μέσα στη χρονιά, επειδή δεν φρόντισε να δείξει την σεξουαλικότητα του Dumbledore στο νέο Fantastic Beasts. Την ίδια ακριβώς κριτική περιμένω και για τον νεαρό Kasdan αφού για ακόμη μια φορά, η προσπάθεια για πιο προοδευτικά μηνύματα μένει στα λόγια. Φυσικά το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης φέρει η CEO της Lucasfilms, Kathleen Kennedy, η οποία όχι μόνο είχε υποσχεθεί καλύτερη εκπροσώπηση της LGBTQ κοινότητας, αλλά και περισσότερες γυναίκες σκηνοθέτριες. Μέχρι τώρα ακόμα περιμένουμε να τηρήσει τις υποσχέσεις της.
Όπως πάντα, τέτοιου είδους δηλώσεις γίνονται μόνο για τα μάτια του κόσμου, ενώ στην πραγματικότητα φανερώνουν την υποκρισία της blockbuster βιομηχανίας. Τα studio είναι τα καλύτερα στα λόγια. Όταν όμως χρειάζεται να πάρουν ρίσκα για να στηρίξουν τις απόψεις τους, ξεχνούν τα πάντα. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει ούτε στο ελάχιστο η σεξουαλικότητα του χαρακτήρα που παρακολουθώ, αφού η ταυτισή μου με αυτόν δεν επιρρεάζεται από τόσο επιφανειακά χαρκτηριστικά. Δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα να δω περισσότερους ομοφυλόφιλους ή αμφιφυλόφιλους χαρακτήρες στις ταινίες. Θεωρώ όμως την προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων στη βιομηχανία, να ικανοποιήσουν τη κοινότητα LGBTQ αρκετά συγκαταβατική. Θα ενθάρρυνα πολύ περισσότερο την δημιουργία νέων χαρακτήρων, των οποίων η σεξουαλικότητα θα έχει κάποιο ρόλο στην ιστορία και θα αντανακλούσε τις εμπειρίες τέτοιων ατόμων. Πάνω απ’ όλα όμως με ενοχλεί η δειλία και η ιδεολογική ασυνέπεια του Hollywood, η οποία βέβαια σε αυτό το σημείο δεν με εκπλήσσει πια.
Ο Rob Schneider έγινε αστείος
Όταν οποιοσδήποτε από την παρέα του Adam Sandler γίνεται έστω και λίγο αστείος, μιλάμε για γεγονός άξιο παγκόσμιας ειδησεογραφικής κάλυψης. Ειδικά όταν αυτός είναι ο Rob Schneider. Κι όμως ο Rob, μετά από μακροχρόνια καριέρα ως κωμικός, επιτέλους τα κατάφερε με το ακόλουθο tweet.
https://twitter.com/RobSchneider/status/996466307003379712
Στο tweet ο Schneider λέει πως δεν θα λαμβάνει μέρος πλέον σε project που δεν πληρώνουν το ίδιο ποσό σε άνδρες και γυναίκες. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει ο μισθός της γυναίκας να μειωθεί σημαντικά. Απλά γελιοποιεί όλα τα άρθρα που εξακολουθώ να βλέπω τακτικά για την ανισότητα στους μισθούς ανδρών και γυναικών. Μόλις πριν λίγες μέρες είχε γίνει χαμός στο ίντερνετ, επειδή ο Chris Pratt αμείφθηκε με 2 εκατομμύρια περισσότερα από την Bryce Dallas Howard για το Jurrasic World 2. Πολύ λίγοι φυσικά παρέλειψαν να αναφέρουν ότι ο Pratt έχει πρωταγωνιστήσει σε μερικά από τα πιο επικερδή blockbuster των τελευταίων χρόνων και έχει τη δυνατότητα να φέρει μεγάλο κοινό στη ταινία. Από την άλλη η Bryce έχει πρωταγωνιστήσει σε μια καλή ταινία, το The Help, στις δύο ταινίες που παραλίγο κατέστρεψαν την καριέρα του Shyamalan και στο Spiderman 3. Προφανώς δεν μπορεί να φέρεις στις αίθουσες τόσους ανθρώπους όσους ο Pratt, εξού και η διαφορά στο μισθό τους. Φυσικά όταν ο Pratt έλαβε 8 εκατομμύρια λιγότερα από την Jennifer Lawrence, δεν μίλησε κανείς διότι δεν υποστήριζε την ρητορική.
Να διασαφινίσω εδώ ότι ο σεξισμός είναι ακόμα ένα υπαρκτό πρόβλημα τόσο στο Hollywood όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Όταν όμως υποστηρίζεις επιχειρήματα, που ακόμα και ο Rob Schneider μπορεί να αποδομήσει, αντί να ασχολείσαι με πραγματικά προβλήματα, κάνεις περισσότερο κακό παρά καλό. Η αμοιβή των ηθοποιών καθορίζεται κυρίως από το πόσα κέρδη θα φέρει η παρουσία τους στη ταινία. Γι’ αυτό και ο μισθός του Schneider είναι πολύ χαμηλότερος από αυτών των πρωταγωνιστριών του. Οι δύο καλύτερες ταινίες που έχει συμμετάσχει είναι το Demolition Man και το Ηome Alone 2. Και μόνο το γεγονός ότι βρίσκει δουλειά ακόμα μου φαίνεται απίστευτο.
No Memes Allowed
Μέχρι τώρα θα έχετε ακούσει όλοι το This is America. Ακόμα και γω, που θεωρώ ότι οι τυχαίοι ήχοι που παράγει το στομάχι μου μετά το μεσημεριανό μπορούν πιο εύκολα να ονομαστούν μουσική απ’ ότι η trap, εκτίμησα ιδιαίτερα το κομμάτι. Μου άρεσε το επιθετικό αρχέγονο beat, καθώς και ο τρόπος που τα soul στοιχεία έρχονταν σε αντιδιαστολή με το trap μπάσο. Πιθανά το τραγούδι να λειτουργεί καλύτερα με το βίντεοκλιπ, αλλά εγώ προσωπικά το συνήθισα. Ο Donald Glover ή όπως ονομάζεται στη μουσική σκηνή, Childish Gambino, κατάφερε να μεταδώσει με απλό αλλά άμεσο τρόπο την λατρεία της αμερικανικής κοινωνίας για τα όπλα, την άρρωστη επιθυμία της να αγνοήσει τις τραγωδίες και τα προβλήματα που πλήττουν την χώρα, την μεταχείριση των Αφροαμερικανών και πολλά άλλα. Μάλιστα στο βίντεοκλιπ, ο σκηνοθέτης μετέφερε οπτικά το μήνυμα, βάζοντας τον Glover να χορεύει και να κάνει περίεργες γκριμάτσες στο κέντρο του frame, αποσπώντας μας από το χάος που λάμβανε χώρα γύρω του. Αφού το βίντεο έγινε viral, δεν άρχισαν να δημιουργηθούν αρκετά memes σχετικά με αυτό. Έτσι, το πάντα λατρεμένο Vice ήρθε να μας ενημερώσει, πως δεν πρέπει να κάνουμε memes με βάση το βίντεο του Childish Gambino, αφού έτσι χάνουμε το νόημα. Άλλωστε όπως είναι γνωστό, δεν γίνεται να κατανοείς το νόημα ενός έργου τέχνης, ενώ ταυτόχρονα σπας λίγη πλάκα με αυτό.
Φυσικά, όταν λες στο ίντερνετ να κάνει κάτι, το ίντερνετ κάνει ακριβώς το αντίθετο. Αν πάτε λοιπόν τώρα στο twitter thread του άρθρου, θα το βρείτε γεμάτο με τέτοια memes, πράγμα το οποίο βέβαια το Vice επιδιώκει. Το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του έργου του Vice και πολλών ακόμα ενημερωτικών site. To Vice έχει τελειοποιήσει τη τέχνη του προβοκατόρικου τίτλου. Μέσα σε λίγες μόλις λέξεις, λέγοντας κάτι επιθετικά λανθασμένο, καταφέρνει να αποσπάσει μια έντονη αντίδραση. Επίσης φροντίζει ο καθένας, από τον τίτλο κιόλας, να γνωρίζει ακριβώς τι να περιμένει από το άρθρο, έτσι ώστε η πρώτη του πράξη να μην είναι να το διαβάσει αλλά να αντιδράσει. Η αντίδραση είναι το συνάλλαγμα του ίντερνετ. Το περιεχόμενο του άρθρου έρχεται δεύτερο, αν δεν είναι πλέον εντελώς επουσιώδες. Το μόνο που μετράει είναι να αποσπάσει το άρθρο σχόλια και αντιδράσεις.
Παραδείγματος χάριν, το Facebook δείχνει το άρθρο σε ένα πολύ μικρό ποσοστό του κοινού κάθε σελίδας, διότι δεν προωθεί δημοσιεύσεις που απομακρύνουν το χρήστη από το site του. Όταν βλέπει όμως ότι το engagement του κοινού με το άρθρο αυξάνεται, αρχίζει να το προωθεί σε όλο και περισσότερους χρήστες. Site όπως το Vice εκμεταλλεύονται καιρό τώρα αυτό τον αλγόριθμο και γράφοντας εξωφρενικά πράγματα στους τίτλους τους, μας κάνουν να ασχολούμαστε μαζί τους και να τους προσφέρουμε απλόχερα κίνηση. Η λύση βέβαια είναι μια. Την επόμενη φορά που θα δείτε προβοκατόρικο άρθρο στην αρχική σας σελίδα, απλά αγνοήστε το και συνεχίστε το σκρολάρισμα.
Υ. Γ. Γιατί ταιριάζει τόσο πολύ;;
https://twitter.com/pewdiepie/status/996405788410372096
Ορέστης